Sarean
apur bat bilatzea aski izan zen ondorio argi batera ailegatzeko: Dordoña leku
bikaina zen bizikletaz gozatzeko. Beraz, furgoneta motxilaz bete, bizikletak
lotu, eta Okzitaniara buruz abiatu ginen.
Lehen
geldialdia Bergeracen egin genuen, inprimaturik generaman informazioaz gain zer
edo zer zehatzago lortzeko. ’La Dordogne à vélo’ izeneko gida eskuratu genuen
turismo bulegoan 8 eurotan. Osotara 24 ibilbide ageri dira gida honetan, era
zirkularrean planteaturik denak, 25 eta 55 kilometro bitartekoak.
Gida
eta mapa pare bat kontsultaturik, berehala ohartu ginen Dordoñak ez duela
Breizhek adina biderik esklusiboki bizikletendako. Hortaz, tarte dezentetan
errepide txiki eta ez hain txikietatik joan beharko genuen zenbait ibilbide
burutu ahal izateko. Haur txiki batekin eta orgatxoarekin joanik, buruhauste
zenbait sortu zizkigun horrek. Dordoñako geografia aldapatsua ere kontutan
eduki beharreko bertze faktore bat zen.
Mauzac
Mauzaceko
plazan lo egin ondoren (komun publikoak badaude bertan), bizikletak prestatu
eta ibilbideari ekin genion. Erreka bazterretik abiatuta, berehala sortu ziren lehen
zalantzak. Errekak ezkerretara segitzen zuen eta ubidea eskuinetara. Gidan
erraten zuen erreka bazterretik joan behar zela, GR-aren marketatik. Alabaina,
markak ubidetik joaten ziren, ez errekatik.
Guk
ubidea segitu genuen, errepidea saihesteagatik.
Sauveboeufeko
espetxetik pasatu eta gero, Lalindera ailegatu ginen. Itzulixka eman genuen
herria ikusteko eta Sainte-Colomberantz abiatu ginen errepidetxo bat harturik.
Zorionez, ez zegoen trafiko handirik. Gainera, berehala hartu genuen errepide
txikiago bat.
Errepide
txikietatik goiti eta beheiti, Pressignac-Vicq, Vicq eta Grand-Castang herri
eta auzoetatik igarota, gure helmugara ailegatu ginen, Mauzac-eko portuko
ostatu batean garagardo goxo eta fresko bat hartzeko.
Montfort
Auto-karabanendako
gunea bilatuz ailegatu ginen Monfortera, nahi gabe kasik, eta bertako gaztelua
parez pare agertu zelarik aho bete hortz gelditu ginen.
Monforteko
auto-karabanendako udal gunean egin genuen lo. Gune hau munizipala izanik,
debaldekoa da eta komun publikoak ditu.
Bizikletak
prestatu eta errepidera atera ginen, La Canéda aldera.
Bertan bide berdearen bila desbideratu ginen, Sarlat-La-Canédara ailegatu gabe (aurreko egunean, furgonetarekin galdurik eta bueltaka, hamaika buelta eman genituen herri horretan, beraz, bisitatutzat eman genuen).
Bertan bide berdearen bila desbideratu ginen, Sarlat-La-Canédara ailegatu gabe (aurreko egunean, furgonetarekin galdurik eta bueltaka, hamaika buelta eman genituen herri horretan, beraz, bisitatutzat eman genuen).
Bide
berdetik Carsac Aillac pasatu genuen eta, erreka gurutzaturik, Groléjac
bisitatu genuen.
Apur
bat gibelerat eginik Souillacerantz abiatzen den bide berdea egin genuen,
Calviac herri txukuneraino.
Hondarrean,
Carsac Aillacen Monforterainoko errepidetxoa hartu genuen gure helmugara
ailegatzeko.
Bertzerik
Hurrengo
egunetan Castelnauderaino hurbildu ginen, intxaurrondoen artean Daglaneraino
joaten den bide berdeaz gozatzera. Périgueux ere bizikletaz bisitatu genuen
furgoneta kanpoko aldean aparkaturik.
Egia da bizikletarendako ibilbide pila dagoela Dordoñan, ongi seinalaturik eta markaturik, gehienetan era zirkularrean gainera, baina egia da ere errepide aunitz konpartitu behar dela autoekin. Hortaz, iruditzen zaigu Dordoña arras ongi dagoela plan matxakan joateko, ez ordea plan domingero-familiarrean.
Piraguan
akaso…
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina